De ce schimbul de linkuri nu mai este o optiune pentru SEO

Schimb de linkuri

Un site fara SEO este ca un peste fara apa. Singura metoda prin care se poate imbunatati pozitia unui site in Google este o politica SEO foarte bine gandita, desfasurata pe o perioada lunga de timp.

Desi scopul oricarui detinator de site-uri este sa obtina venituri de pe urma acestora, nu trebuie sa intram in panica daca acestea nu apar in primele sase luni, deoarece pozitia noastra in Google se va imbunatati doar intr-o perioada lunga de timp.

In trecut, startul unei campanii SEO era dat de inscrierea site-ului in directoare, urmat de un schimb de linkuri. Nu trebuia decat sa ne gasim mai multe site-uri partenere pe care sa punem linkul site-ului nostru, in schimbul caruia oferea aceeasi facilitate.

Din pacate, in ultimul timp aceste lucruri au intrat in istorie, deoarece Google si-a  imbunatatit algoritmul de calcul, iar utilizarea acestor practici ne poate duce pana la penalizarea site-ului, iar pozitia initiala va fi foarte greu de recuperat.

Riscurile postarii unor linkuri pe alte site-uri constau si in faptul ca nu stim niciodata reputatia acestor site-uri. Desi exista numeroase instrumente prin care putem verifica autoritatea unui site, eu nu am prea mare incredere in cifrele afisate.

Astfel, un link postat pe un site ce nu are mare autoritate nu face decat sa ne scada importanta site-ului propriu in fata Google, fapt ce va duce la scaderea pozitiei noastre in SERP.

Exista si varianta ca site-ul cu care vom face schimbul de linkuri sa nu fie pozitionat in aceeasi nisa cu a noastra. Daca partenerul are un site despre animale de companie, iar site-ul nostru este un magazin afiliat, acest lucru nu ne va ajuta si ne va face mai mult rau.

In plus, un alt site poate avea mai multe OBL-uri decat al nostru, ceea ce inseamna ca autoritatea acestuia este mai mica, iar astfel schimbul facut nu va fi echitabil: vom oferi un link valoros pentru un link de slaba calitate, ce ar putea sa nu ne fie de niciun ajutor.

In momentul de fata, primul criteriu ce ne poate aduce o pozitie mai buna este un continut de calitate, insotit de linkuri putine dar de calitate excelenta. Din punctul meu de vedere, un link puternic este cel postat pe un site in care am incredere, datorita vechimii si reputatiei acestuia in mediul online.

Astfel, cea mai buna si mai usoara metoda de a obtine trafic si linkuri de calitate este un continut relevant, actualizat periodic si care este in masura sa capete notorietate in mediul virtual.

Linkurile si continutul de calitate sunt calea garantata spre succes

Linkurile ne pot ajuta numai in masura in care avem un continut relevant. Astfel, vizitatorii se vor intoarce constant pentru a ne vizita pagina, iar in cazul in care continutul nostru este insuficient sau de calitate mai slaba, cititorul ne va pune la indoiala capacitatile si judecata si isi va pierde increderea in site-ul nostru.

Asadar, epoca schimburilor de linkuri a apus, dar odata cu aceasta o noua stea s-a ridicat la orizont: social media. Facebook, Twitter, Digg si multe alte platforme de socializare sunt cea mai importanta sursa de trafic pe care il putem aduce fara prea mari eforturi pe site-ul nostru, dar cititorii astfel obtinuti pot fi pastrati numai daca avem continut de calitate.

Retelele de socializare ne pot ajuta sa gasim continut de calitate din care sa ne inspiram. Este suficient numai sa crestem numarul de prieteni pe care il avem pe fiecare platforma social media, iar aceasta este cea mai usoara metoda prin care putem intra in contact cu alti webmasteri cu care ne putem crea parteneriate.

Obtinerea unor linkuri organice de buna calitate nu este asa de grea dupa cum pare la prima vedere. Trebuie doar sa cunoastem anumite trucuri si vom fi surprinsi de calitatea si numarul linkurilor obtinute.

Content de calitateDespre continutul de calitate am vorbit ceva mai sus si nu vreau sa ma repet. Trebuie insa sa fim atenti ca scriem pentru oameni, iar contentul nostru trebuie sa creeze sentimente, nu sa vanda produse. Este important sa stim cum sa ajungem la coarda sensibila a tuturor cititorilor nostri, iar acestia vor continua se ne viziteze site-ul si astfel pozitia noastra in Google se va imbunatati in mod constant.

Platformele sociale ne vor ajuta sa crestem. Multi dintre noi ne vom pune intrebarea cum se va realiza acest lucru, deoarece linkurile plasate sunt nofollow si nu ne vor ajuta. Raspunsul este simplu: posturile ne vor aduce trafic, iar site-ul va beneficia de o crestere organica.

A oferi cadouri este un lucru normal, iar acestea nu se acorda numai de sarbatori sau la zile onomastice. Haideti sa fim elfii lui Mos Craciun si sa oferim anumite cadouri vizitatorilor site-ului nostru. Si nu ma refer la cadouri materiale, ci mai mult la partea motivationala.

Astfel, este bine sa ne intocmim liste ale vizitatorilor: cei mai tineri, cei mai batrani, cei mai inventivi, etc. Putem intra in contact cu acestia si ii putem felicita, sau le putem oferi o insigna sau o diploma. Astfel, acestia se vor simti in centrul atentiei si vor reveni cu siguranta pe site.

Desigur ca aceasta metoda nu ne va aduce linkuri, dar traficul este un factor important in SEO, iar Google apreciza intotdeauna un site ce are un numar mare de vizitatori.

Trebuie sa avem grija sa nu obtinem linkuri cu ajutorul unui site nou. Acesta nu are nicio autoritate, iar un link plasat acolo va insemna o munca in plus pentru mai nimic. Site-urile ce ne pot ajuta sunt cele cu minim un an vechime.

Linkurile nofollow nu ne vor ajuta cu siguranta. Daca ne gandim la traficul pe care il putem obtine am inceput cu stangul, deoarece nimeni nu va vizita un site daca va trebui sa scrie adresa acestuia in browser.

SEO trebuie facut cu mare grija

Intrucat site-urile sunt metoda prin care ne castigam existenta, este important sa actionam cu prudenta atunci cand ne vom construi reteaua de linkuri. Google apreciaza cresterea organiza, iar orice fortare va fi interpretata ca o incercare de fraudare a sistemului iar site-ul nostru va fi penalizat.

Desi schimbul de linkuri nu mai este de actualitate iar site-ul nostru va fi penalizat, obtinerea unor linkuri de calitate reprezinta 75% din efortul facut pentru a ne optimiza site-ul pentru motoarele de cautare.

Astfel, link buildingul este cel mai important factor in SEO, iar relevanta site-ului va fi cu atat mai mare cu cat avem linkuri de calitate mai buna.

promovare siteAncora este de asemenea un factor important pentru un SEO de buna calitate. Aceasta este importanta pentru motoarele de cautare si le spune acestora cat de relevante sunt informatiile de pe site-ul nostru si care este autoritatea site-ului unde a fost plasata ancora.

Google apreciaza foarte mult calitatea in detrimentul cantitatii. Este de preferat sa avem foarte putine linkuri de buna calitate (amplasate pe site-uri cu autoritate mare) si sa evitam linkuri numeroase, de calitate indoielnica.

Activitatea de link building este una dintre cele mai lente si dureroase activitati pe care le vom face pentru a ne imbunatati rankingul. Obtinerea linkurilor este o lupta continua, dar acestea sunt singura cale prin care site-ul nostru poate creste in autoritate.

Un continut bogat trebuie sa aiba la temelia cuvinte cheie foarte bine alese. Degeaba avem un continut bogat si relevant daca cuvintele cheie nu sunt bine alese, iar site-ul nostru nu va ranka pe prima pagina.

Cuvintele cheie sunt primele lucruri ce sunt cautate de catre motoarele de cautare, iar atunci cand vom scrie contentul va trebui sa evitam cuvintele cheie cu o concurenta mare, chiar daca acest lucru inseamna sa ne indreptam atentia catre long tail keywords.

Alegerea celor mai bune site-uri unde ne putem amplasa backlinkurile se face respectand mai multe criterii:

  • Rankul paginii trebuie sa fie cat mai mare, deoarece cu cat acesta este mai mare cu atat mai mult „link juice” obtinem pentru site-ul nostru;
  • Nisa site-ului ales va trebui sa corespunda cu cea a site-ului nostru. Daca acesta este diferita, linkul obtinut nu ne va fi de niciun ajutor;
  • Numarul OBL-urilor (linkurile catre alte site-uri) trebuie sa fie cat mai mic. Daca acestea sunt numeroase, inseamna ca site-ul are autoritate mica iar „link juice-ul” obtinut va fi impartit cu mai multe site-uri;
  • Este necesar sa verificam calitatea site-urilor catre care duc OBL-urile. Au reputatie mare? Sunt legate de nisa pe care activeaza site-ul nostru?
  • Linkurile nofollow nu ne vor ajuta deloc. Este ideal sa evitam acest tip de linkuri.

Linkurile interne pot fi folosite inca de la inceput

Obtinerea linkurilor externe este o operatiune ce trebuie inceputa dupa aproximativ opt luni de la infiintarea site-ului. Este necesar sa fim foarte atenti si sa nu intreprindem nicio actiune inainte de acest termen, deoarece astfel site-ul nostru se va alege din start cu o depunctare, lucru ce ne va trage in jos mai tarziu.

Singurul lucru pe care il putem face pentru inceput (pe langa content bogat si variat) este sa cream o structura de linkuri interne, ce ne va ajuta sa crestem anumite pagini ale site-ului.

Linkurile interne sunt legaturile ce conecteaza paginile interne ale unui site. Linkurile interne sunt necesare in primul rand pentru a ajuta si orienta cititorul site-ului nostru si a ii usura navigarea.

Astfel, acesta poate trece cu usurinta dintr-o pagina in alta, fara sa mai fie nevoit sa foloseasca butoanele „back” sau „search”.

Linkurile interne sunt si un instrument SEO acceptat de Google inca din prima faza, deoarece imbunatatesc ierarhia interna a site-ului si au rolul de a distribui autoritatea unei anumite pagini la nivelul site-ului.

Aceste linkuri vor usura de fapt si munca de indexare a site-ului de catre Google, trasand adevarate magistrale de acces ale spiderilor.

Este important sa folosim ancore numai in continut si sa evitam utilizarea acestora in imagini. Textele sunt mai usor de citit, iar ancorele vor fi scoase in evidenta prin intermediul unor fonte ingrosate si subliniate, lucru ce in cazul pozelor nu se prea poate intampla.

Text ancoraO ancora bine aleasa ne va ajuta ca site-ul nostru sa fie indexat mai repede si sa castige teren mult mai usor in Google. De cate ori vom folosi o ancora catre o anumita pagina ii vom transmite lui Google informatia ca aceasta este pagina dorita pe care dorim sa o promovam in ranking.

Linkurile interne pot fi trimise catre mai toate paginile site-ului, mai putin catre pagina de contact si home page.

Pagina home detine „din oficiu” o multime de linkuri catre celelalte pagini ale site-ului, asa ca vizibilitatea acesteia in Google va fi oricum maxima. Asadar, este mai bine ca efortul nostru de promovare sa se indrepte catre alte pagini ce sunt mai putin vizibile.

Pagina de contact este intr-o situatie similare cu home page-ul si nu detine informatii utile, asadar este bine sa nu o promovam in mod deosebit.

Linkurile interne vor trebui neaparat sa fie incadrate in categoria dofollow. Desi in trecut metoda optima de a creste „link juice-ul” unui link intern era atributul nofollow, aceasta strategie nu mai este utila si in prezent, cand algoritmul de calcul Google s-a schimbat.

Atributul dofollow este acela ce lasa valoarea linkurilor ai autoritatea unor anumite pagini sa circule intre toate paginile site-ului, contribuind astfel la ridicare autoritatii intregului site.

Un lucru important este ca introducerea linkurilor interne sa nu fie una fortata. Acestea isi vor face aparitia in mod natural si se vor incadra in contextul general al discutiilor. Este bine sa ne gandim si daca acestea corespund nevoilor cititorului si daca vor aduce o plusvaloare contentului.

Astfel, una dintre functiile importante ale linkurilor interne este sa ajute utilizatorul sa citeasca mai multe informatii despre domeniul in care este interesat. Atunci cand vizitatorul vede un link ce il va duce intr-o alta pagina relevanta sansele de a da click cresc substantial, iar timpul petrecut de acesta pe site va fi mult mai mare.

Atentie la blocurile de linkuri amplasate in subsolul articolelor. Desi era o practica obisnuita in trecut, acum linkurile grupate in josul paginii constituie semne clare de spam si ne  vom trezi mai mult ca sigur cu o penalizare venita din partea Google.