Cum sa obtinem linkuri de calitate pentru promovare site

Linkuri pentru promovare site

In momentul in care ne apucam sa ne construim un site trebuie sa fim constienti ca munca pe care o vom depune va fi una intensa, iar rezultatele isi pot face aparitia dupa o perioada foarte lunga de timp.

Daca nu avem un buget foarte mare va trebui sa ne ocupam singuri si de web desing, dar si de scrierea unor articole de calitate si de promovarea site-ului in mediul online.

Cea mai indicata metoda de a „urca” site-ul este sa avem un plan SEO foarte bine pus la punct ce se va desfasura pe o perioada mai lunga de timp, deoarece Google nu apreciza promovarea agresiva a unor site-uri noi.

Promovarea site-ului va fi lenta

Astfel, nu trebuie sa ne asteptam la rezultate instantanee, deoarece cresterea organiza a unui site este o munca de durata, ce este asemanatoare cu un maraton.

Linkurile externe sunt unul dintre cele mai apreciate criterii in functie de care se face cresterea in rank a site-ului. Astfel, Google va percepe faptul ca un site este cu atat mai valoros cu cat este mai apreciat de alte pagini de pe internet, iar ca semn al aprecierii aceste pagini vor posta o referinta (un link) catre site-ul nostru.

Desi algoritmul de calcul al Google s-a schimbat de mai multe ori iar numarul criteriilor luate in calcul a crescut in mod constant, linkurile isi pastreaza in continuare un rol central in cadrul acestui algoritm.

Linkurile de calitate se obtin destul de greu, de aceea este bine sa avem un punct de plecare atunci cand ne vom apuca de treaba.

Analiza competitorilor este deosebit de importanta, chiar daca acest lucru este neglijat de majoritatea onlinerilor.

Linkurile de calitate cer multa rabdare

Este important sa vedem cu cine ne masuram fortele, ce cuvinte cheie folosesc competitorii nostri, care este numarul si sursa linkurilor pe care le folosesc, etc.

Analiza acestor indicatori este foarte usor de facut cu ajutorul unor instrumente online. Vestea mai putin buna este ca acestea percep un abonament lunar, dar beneficiile aduse de aceste instrumente sunt uriase fata de pretul platit.

Cele mai exacte instrumente sunt Majestic si Ahrefs, ce ne permit identificarea cu usurinta a tuturor backlinkurilor utilizate de concurentii nostri.

Alegerea celor mai bune site-uri pe care ne vom plasa linkurile nu se face la intamplare, ci utilizand instrumente speciale (Ahrefs sau BuzzSumo). Cu ajutorul acestora vom identifica care au fost cele mai populare teme in nisa pe care activam, iar apoi vom scrie articole unice, cu un continut relevant.

Pasul urmator consta in utilizarea instructiunilor de cautare marca Google (intitle, site, etc) cu ajutorul carora sunt identificate cele mai relevante site-uri pentru zona noastra de interes, iar apoi ii vom contacta pe proprietarii acestor site-uri cu o propunere de publicare a articolului nostru.

Un alt aspect pe care nu trebuie sa il neglijam apare odata cu invechirea site-ului. Astfel, vor exista inevitabil erori de tip „404”, ceea ce inseamna ca unele pagini fac referire la un produs ce a iesit din fabricatie, sau la o pagina ce a fost mutata pe un alt server).

Aceste erori trebuie remediate cat mai repede posibil.