Cum sa folosim anchor text dupa introducerea Penguin

Anchor text

Pinguinul este un animal simpatic, ce ne-a delectat privirile si care ne-a binedispus atunci cand le-am urmarit comportamentul. Daca pentru marea majoritate a oamenilor pinguinii sunt niste animale simpatice, pentru cei din domeniul SEO acest nume a devenit unul dintre cele mai urate, odata cu introducerea noului algoritm de calcul supranumit Penguin.

Penguin penalizeaza numai pagini

Peguin este o aplicatie automata ce ruleaza in timp real, cu precizarea ca (iata ca mai sunt si vesti bune) va penaliza numai pagina ce este gasita in neregula, nu intregul site.

Lansarea Penguin nu inseamna ca totul s-a terminat, deoarece noi variante ale acestei aplicatii vor fi lansate in continuare (fara a mai fi anuntate insa), iar provocarile carora trebuie sa le facem fata vor fi din ce in ce mai numeroase.

Textele ancora sunt unele dintre cele mai folosite pentru optimizarea SEO a site-ului, deoarece sunt utilizate de catre spiderii de cautare Google pentru a analiza pagina catre care este trimis de un anumit link.

Google Penguin a complicat modul cum sunt percepute textele ancora, deoarece proportia in care acestea trebuie sa fie prezente in text s-a schimbat, iar cea mai mica greseala poate fi considerata spam si ne poate costa scump.

La un moment dat am citit chiar si o formula dupa care Penguin calcula proportia optima a cuvintelor cheie in site, iar aceasta era formulata in modul urmator:

  • 20 % linkuri de orice fel;
  • 20% ancorele de marca;
  • 10% numele proprietarului site-ului;
  • 10% format din diverse ancore cu caracter generic;
  • 35% cuvinte cheie Indexare Semantica Latenta (LSI);
  • Restul procentelor erau formate din cuvinte cheie utilizate pentru vanzarea produsului.

Anchor textul ramane de importanta capitala

Desi ancorele au ramas unul dintre cei mai importanti factori in algoritmul Penguin, modul in care le obtinem este cel mai important.

Astfel, nu trebuie sa ne ferim in a ne face conturi pe orice site unde sa folosim o ancora, iar guest posturile ne pot folosi pentru a ne imbunatati pozitia, insa numai daca acestea sunt folosite intr-un mod judicios si amplasate in site-uri cu o autoritate mare.

Linkurile contextuale sunt insa cele ce ne-ar putea ajuta cel mai mult. Acestea sunt cele ce ne determina pozitia in Google si trebuie amplasate cu foarte mare grija, pentru ca exista linkuri bune si rele.

Linkurile contextuale sunt de doua feluri:

  • Platite;
  • Naturale (obtinute doar prin valoarea intrinseca a site-ului nostru).

Textele ancora sunt foarte greu de controlat in cazul in care linkurile sunt naturale, deoarece acestea vor proveni din articole in care ancorele folosite sunt marca, numele siteului sau linkuri generice.

Ancorele cele mai potrivite nevoilor noastre provin majoritar din linkuri platite (atentie la schimbul de linkuri, acesta este grav penalizat de catre Penguin).

Ancorele goale sau cele ce mentioneaza brandul propriu sunt considerate semne clare ale unui continut promotional, iar acest lucru nu este in gratiile Google.

Cele mai bune ancore sunt cele incadrate in mod natural in continut, ce nu intrerup firul descrierii narative. Acestea nu trebuie sa fragmenteze textul, iar daca vor duce catre o pagina ce contine informatii relevante va fi cu atat mai bine pentru site-ul nostru.