Cum sa castigam pozitii in Google

Seo link building

Scopul unui site este acela de a distribui anumite informatii. Cu cat acestea sunt mai numeroase si mai variate, cu atat site-ul va fi mai accesat. Ce ne facem insa in momentul in care dorim sa il monetizam si constatam ca traficul nu ne ajuta deloc? Respunsul este simplu: SEO.

SEO ne va ajuta sa ne imbunatatim pozitia in Google, deoarece cu cat pozitia este mai buna cu atat site-ul nostru va fi vizitat de mai multe persoane.

Pozitiile mai bune necesita rabdare

O politica SEO bine gandita este pe termen lung. Daca in trecut a ajunge pe prima pagina in Google era un lucru relativ simplu (nu trebuie decat sa inscriem site-ul in directoare si sa facem un schimb de linkuri), astazi algoritmul de calcul s-a schimbat si ne trebuie multa rabdare pentru a atinge acelasi rezultat.

Un site placut in viziunea Google este acela ce are un continut de calitate si care este actualizat in permanenta. Continutul trebuie sa fie bogat in informatii, dar inainte de a scrie un articol este bine sa cautam cuvinte cheie cat mai cautate, dar cu o concurenta cat mai mica pe care sa le introducem in articolul de pe site.

Cuvintele cheie pot fi identificate cu ajutorul a numeroase instrumente existente pe internet: Ahrefs.com, KeywordTool.io, etc.

Este indicat sa avem un continut bogat, improspatat cat mai des. Nu conteaza cate articole vom posta pe site, important este sa pastram aceeasi „cadenta” in fiecare saptamana.

Al doilea factor de care trebuie sa tinem seama sunt backlinkurile. Acestea sunt de fapt referintele catre site-ul nostru ce sunt postate pe alte site-uri si sunt unul dintre factorii importanti in algoritmul Google.

Google apreciaza site-urile cu multe linkuri

Pentru a obtine linkuri este necesar sa identificam site-urile relevante pentru nisa din care facem parte si sa contactam posesorii acestora pentru a negocia plasarea unor linkuri catre propriul site.

Inainte de a posta un link trebuie sa verificam ce metrici are site-ul dorit, iar acest lucru se face cu ajutorul Ahrefs, Moz sau Majestic. Aceste intrumente ne vor furniza datele site-urilor si in functie de acestea vom vedea daca am ales site-ul potrivit.

Este important sa aruncam zilnic un ochi si pe volumul traficului catre site. Acest lucru se face foarte usor folosind Google Analytics, iar cu ajutorul Google Alert vom fi informati atunci cand traficul pe site-ul nostru a scazut sub anumite limite.

Ca in orice afacere, analiza competitiei este foarte importanta. Trebuie sa urmarim in permanenta ce fac competitorii nostri, cum se promoveaza, ce cuvinte cheie si linkuri folosesc si de unde le obtin.

O afacere online beneficiaza de numeroase instrumente si facilitati pentru a urmari aceste date. Majestic, Semrush, Seomonitor sunt numai cateva exemple de asemenea instrumente, acolo unde este suficient sa ne facem un cont si sa platim un abonament lunar.

Daca suntem cumva in pana de idei asupra cuvintelor cheie, putem utiliza de asemenea instrumente online pentru a rezolva aceste probleme. Buzzsumo si Google Keyword Planner ne vor sta alaturi si ne vor ajuta sa luam cele mai bune decizii in privinta cuvintelor cheie.